مکمل های بدنسازی مشهور و بسیاری وجود دارند که افراد مختلف مایل به استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه خود هستند.
در دنیای پر شتابی که امروزه در آن زندگی می کنیم، بیشتر ما وقت کافی برای مراقبت از نیازهای غذایی خود نداریم. نتیجه این می شود که افراد دارای اضافه وزن نمی توانند وزن خود را کم کنند و افراد لاغر قادر به افزایش وزن خود نیستند. اما حقیقت این است که هر چقدر هم وقت کمی داشته باشیم، این ظاهر ماست که نقش اصلی را در ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس‌مان بازی می کند. بنابراین، برای یک فرد لاغر، افزایش وزن می تواند به دلیل افزایش شخصیت، نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس او داشته باشد.

 

 

اما سوال این است – چگونه می توان وزن را افزایش داد؟

پاسخ واضح به این سؤال؛ تهیه یک برنامه‌ دقیق کالری و پیروی کردن از آن است. اما اگر این کافی نباشد چه می شود؟ چگونه می توان وزن را افزایش داد؟

مَس گینر (Mass Gainer) پاسخی است که به دنبال آن می گردید!

 

مس گینر چیست؟

مَس گینرها مکمل های پر کالری هستند که حاوی مقادیر مختلف پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین، اسیدهای آمینه و مکمل های مختلف دیگر هستند. مقدار پروتئین موجود در مس گینر ممکن است کمتر از پروتئین وی باشد اما میزان کربوهیدرات و چربی آن مطمئناً بیشتر از پروتئین وی است. این مقدار کربوهیدرات بالا برای افزایش کالری دریافتی ضروری است. امروزه انواع مختلف گینر با مقدار کالری متفاوت در بازار موجود است. سعی کنید سراغ مس گینری بروید که قند کمتری داشته و کربوهیدرات های پیچیده تری در هر وعده داشته باشد.

 

روش استفاده از مس‌گینر

یک وعده مس گینر می تواند مقدار 350 کالری تا بیش از 1200 کالری را تأمین کند. مقدار پروتئین آن نیز ممکن است از 15 گرم تا 65 گرم یا حتی بیشتر باشد. بنابراین، اگرچه مس گینر می تواند به عنوان یک منبع پروتئین عمل کند، باید توسط افرادی مصرف شود که به سختی وزن اضافه می کنند. این افراد کسانی هستند که بعد از خوردن یک رژیم غذایی متعادل به راحتی وزن آنها افزایش نمی یابد. بنابراین، افراد لاغر اگر بخواهند حجم عضلات خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند، در کنار غذای روزانه باید از مس گینر استفاده کنند. در نتیجه، مقدار بالای کالری دریافتی از مس گینر به افزایش وزن آن شخص کمک می کند. مس گینر را می توانید با شیر یا آب مخلوط کرده و قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید یا می توانید آن را طبق نظر پزشک یا مربی خود استفاده کنید.

 

فواید مس گینر

1. سرشار از کربوهیدرات

مس گینرها حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند. این کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز شما را تأمین می کنند و برای تمرینات سخت، بسیار مفید هستند.

 

2. حاوی پروتئین وی با کیفیت بالا

مس گینر حاوی پروتئین وی با کیفیت بالا است که مکملی شگفت انگیز برای بدنسازی محسوب می شود. برخی از مس گینرها در ترکیبات خود حاوی چربی های مفید هستند. وجود این چربی ها در رژیم غذایی می تواند شما را در دستیابی به هیکل ایده‌آل کمک کند.

 

3. کمک به بهبود و رشد عضله

مس گینرها سبب بهبود و رشد عضلات می شوند. این مسئله هنگامی که بدنبال یک رژیم منظم بدن سازی هستید بسیار مفید است زیرا شما باید نتایج مطلوبی را بدست آورید که برای تمرکز و منظم بودن در طول تمرین به روند بازیابی عضلات نیاز دارد.

 

4. ترکیبی از مواد معدنی و ویتامین

مس گینرها بدن شما را سالم و اندام‌تان را متناسب نگه می دارند. آنها ترکیب خوبی از مواد معدنی و ویتامین های مختلف هستند که منبع تغذیه ای مهم برای سلامت و تناسب اندام به شمار می آیند.

 

5. سرشار از فیبر

وجود فیبر در مس گینرها باعث از بین رفتن نفخ شکم می شود و هضم غذا را آسان می کند. مصرف مس گینر، روشی عالی برای دستیابی به سلامتی و تناسب اندام است.

 

احتیاط:

حجم سازی و بدست آوردن حجم مورد نیاز، خوب است. اما به دست آوردن چربی غیر ضروری اینگونه نیست. لطفاً از رعایت یک رژیم تمرینی مناسب اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت استفاده از مکمل مس گینر اتلاف وقت و هزینه خواهد بود. بدون تمرین، فقط وزن و چربی خود را افزایش می دهید. این چربی اگر نسوزد، با گذشت زمان می تواند باعث اضافه وزن شود.
لازم به ذکر است که گینر فقط نیمی از نقش را در افزایش وزن شما بازی می کند. بنابراین، باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از الگوی ورزشی مناسبی پیروی کنید تا افزایش وزن سالم و مداوم را تجربه کنید.
با استفاده از مس گینر، حجم عضلات خود را به خوبی افزایش دهید، یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و برای از بین بردن چربی های غیر ضروری به تمرین خود ادامه دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *