زردچوبه

صدها سال است که مردم در سراسر جهان زردچوبه را با خواص درمانی و فواید آرایشی مرتبط می‌دانند. ادویه روشن و نارنجی زرد که مربوط به زنجبیل است. زردچوبه به صورت ادویه آسیاب شده یا به صورت مکمل و سایر محصولات زیبایی و پوستی در دسترس است.
مزایای زردچوبه در درجه اول به دلیل وجود کورکومین است. کورکومین یک ماده فعال زیستی است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.
تحقیقات علمی مدرن در حال بررسی تأثیر مثبت زردچوبه است، اما بسیاری معتقدند که این ماده چند کاربرد مفید برای پوست دارد. این فواید در ادامه آمده است.

 

این ماده حاوی خواصی است که باعث درخشش طبیعی می‌شود

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان و اجزای ضد التهابی است. این ویژگی ها ممکن است باعث درخشندگی پوست شوند. زردچوبه همچنین ممکن است درخشش طبیعی پوست را برگرداند.
شاید بخواهید ماسک صورت زردچوبه را در خانه امتحان کنید تا ببینید آیا این ادویه اثرات مثبتی بر روی پوست شما دارد یا نه. می توانید مقادیر کمی ماست، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت نگه دارید و سپس با آب بشویید.

 

می تواند زخم ها را بهبود بخشد

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند با کاهش التهاب و اکسیداسیون به بهبود زخم ها کمک کند. همچنین پاسخ بدن را نسبت به زخم های پوستی کاهش می دهد. این امر باعث می‌شود زخم‌ها سریع‌تر ترمیم شوند.
مطالعات نشان داده است که زردچوبه می تواند بر روی بافت و کلاژن نیز تأثیر مثبت بگذارد. مجله ژورنال ساینس (Life Science) توصیه می کند کورکومین را به عنوان یک فرمول بهینه به منظور بهترین عملکرد روی زخم های پوستی استفاده کنید.

 

می تواند باعث بهبود پسوریازیس شود

ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه ممکن است با کنترل شراره ها و سایر علائم به بهبود پسوریازیس کمک کند.
بنیاد ملی پسوریازیس اظهار داشت که می توانید از زردچوبه به عنوان مکمل یا ادویه غذا استفاده کنید. این بنیاد توصیه می کند که قبل از امتحان کردن، در مورد دوز مناسب با یک متخصص صحبت کنید.

 

ممکن است باعث بهبود زخم آکنه شود

ممکن است بخواهید ماسک صورت زردچوبه را برای کمک به کاهش آکنه و هرگونه جای زخم امتحان کنید. ویژگی های ضد التهابی این ماده می تواند منافذ پوست را هدف قرار داده و پوست را آرام کند. زردچوبه همچنین مرهمی برای بهبود زخم شناخته شده است. استفاده از این ترکیب می تواند باعث پاک شدن آکنه از صورت شود.

 

با درمان گال مرتبط است

یک مطالعه اولیه در هند نشان داد که ترکیبی از زردچوبه و چریش (گیاه بومی هند)، در درمان گال مؤثر است. گال نوعی بیماری است که توسط کنه‌های میکروسکوپی ایجاد می شود و در پوست جوش ایجاد می کند.

 

ممکن است به درمان طیف وسیعی از بیماری های پوستی کمک کند

مطالعات کافی برای ارائه شواهد قطعی در مورد چگونگی کمک زردچوبه به بهبود سایر بیماریهای پوستی وجود ندارد. با این حال، برخی محققان بر این باورند که می تواند به بهبود اگزما، آلوپسی، لیکن پلان و سایر مشکلات پوستی کمک کند.
یک مطالعه در تحقیقات گیاه درمانی پیشنهاد می‌دهد که تحقیقات بیشتری در مورد اثرات زردچوبه بر بیماری های مختلف پوستی انجام شود. علاقه به مطالعه زردچوبه به عنوان یک درمان پوستی در حال افزایش است.

 

خطرات استفاده از زردچوبه برای پوست

استفاده از زردچوبه خطراتی دارد. هنگام استفاده از زردچوبه، در مورد دوز مصرفی، نوع محصولی که استفاده می کنید و همچنین نحوه واکنش آن به سایر داروها باید مراقب باشید.
فراهمی زیستی زردچوبه کم است. این بدان معنی است که متابولیسم بدن به سرعت آن را می سوزاند و جذب زیادی انجام نمی‌شود.
از مصرف زیاد زردچوبه در یک زمان خودداری کنید و منتظر واکنش بدن قبل از مصرف بیشتر بمانید. اگر داروهای دیگری مصرف می کنید، در مورد استفاده از زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.
زردچوبه هنگامی که روی پوست قرار می گیرد می تواند پوست را به طور موقت لکه دار کند و یا پس مانده زرد برجای بگذارد. این مسئلع طبیعی است. اما اگر حساسیت دارید، تماس مستقیم پوست با زردچوبه می تواند باعث تحریک، قرمزی و تورم پوست شود.

به اندازه یک سکه از زردچوبه را روی بازو خود قرار دهید و 24 تا 48 ساعت منتظر بمانید تا ببینید آیا قبل از استفاده روی صورت واکنش نشان می دهید یا خیر. اگر به ادویه موجود در غذا حساسیت دارید، از زردچوبه روی پوست خود استفاده نکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *