میوه آملا که به آن انگور فرنگی هندی نیز گفته می شود، میوه نوعی درختی بومی هندوستان به نام آمالاکی است. می توانید آملا را به صورت روغن یا به عنوان ماده اصلی محصولات مو در فروشگاه های مواد غذایی و زیبایی پیدا کنید.
کسانی که طب آیورودا را دنبال می کنند، معتقدند که تمام قسمت های این درخت دارای خواص دارویی هستند. میوه آملا حاوی مقدار زیادی ویتامین C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. پیروان طب آیورودا می گویند این میوه برای تقویت سلامت مو و افزایش رشد مو بسیار عالی است.

 

روغن آملا (آمله) چگونه می تواند برای مو مفید باشد؟

برخی تحقیقات نشان می دهد که برای چنین ادعاهایی، پشتوانه علمی وجود دارد. بر اساس نتایج مطالعه کوچک، آملا در دور نگه داشتن انگل های مو، بهبود ظاهر مو و افزایش رشد مو موثر به نظر می‌رسد.
محققان در هند، چهار نوع محصول مو از جمله روغن آملا را آزمایش کردند. آنها دریافتند که روغن آملا برای انگلهای مو سمی ترین ماده است و از این رو موثرترین ماده برای انگل‌های مو به شمار می‌آید.
در مطالعه دیگری در هند، محققان توانایی آملا و سایر روغن های گیاهی مو را برای بهبود سلامت و تقویت رشد مو در خرگوش و موش صحرایی بررسی کردند. آنها تکه های حاوی روغن آملا را با غلظت های مختلف روی خز حیوانات قرار دادند و رشد خز را به مدت 15 روز کنترل کردند. آنها دریافتند که روغن آملا باعث رشد “قابل توجه” و نسبتاً سریع خز و سلامت پوست می شود.
مطالعه ای که توسط محققان در پاکستان انجام شده است حاکی از آن است که روغن آملا باعث تقویت رشد مو در خرگوش ها می شود، اما هیچ اثری بر روی گوسفندان پیدا ندارد. آنها نتیجه گرفتند که گوسفندان برخلاف بسیاری از گونه های دیگر پستانداران مانند خرگوش، جوندگان و انسان، لایه چربی مشخصی در پوست خود ندارند.

 

چگونه از روغن آملا بر روی موهای خود استفاده می کنید؟

روغن آملا در غلظت های مختلفی وجود دارد. روغن های با غلظت کمتر با آب بیشتری مخلوط می شوند و این بدان معنی است که از قدرت کمتری برخوردار هستند. این همیشه چیز بدی نیست. محققان غلظت ایده آل روغن آملا را محلول 7.5 درصدی آب دانسته اند.
هنگام خرید روغن آملا، به غلظت آن توجه کنید و دستورالعمل های روی بسته را دنبال کنید.

 

قبل از استفاده از روغن آملا بر روی موهای خود چه باید بدانید

نکته خوب در مورد روغن آملا این است که حتی استفاده زیاد آن هم خطر کمی دارد. در حقیقت، دانشمندان دریافته اند كه استفاده از روغن آملا به منظور كمك به سلامت و رشد مو، اثرات جانبی قابل توجهی ایجاد نمی كند.
برای استفاده روی موهای خود، آن را به صورت روغن از یک داروخانه معتبر خریداری کنید. همچنین ممکن است بتوانید آن را در محصولات مویی مخلوط کنید. حتما از دستورالعمل نوشته شده روی محصول پیروی کنید.

 

جمع بندی

روغن آملا به عنوان یک درمان در طب آیورودا برای کمک به افزایش سلامت مو و تقویت رشد مو مطرح شده است. چند مطالعه کوچک برخی شواهد را برای اثبات این ادعاها ارائه می دهد. لازم به ذکر است که مطالعات رشد مو در حیوانات انجام شده است، نه انسان‌ها.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *