وقتی پروتئین مصرف می کنید، این پروتئین پس از هضم به اسیدهای آمینه تبدیل می شود. اسیدهای آمینه در روده جذب شده و متعاقباً در گردش خون آزاد می شوند. اسیدهای آمینه از آنجا به بافت های محیطی منتقل شده و در آنجا جذب می شوند و می توانند به پروتئین بافت تبدیل شوند.

از نظر علمی، سنتز پروتئین فرایندی است که در آن سلول ها با استفاده از DNA ،RNA و آنزیم ها مولکول های پروتئین را می سازند. به طور عملی، این سنتر فرایندی است که طی آن بدن شما از آمینو اسیدهای موجود در پروتئین برای ساخت عضله جدید استفاده می کند.
در طی یک روز، بدن شما بین دو فرآیند در نوسان است: ساختمان، همچنین به عنوان سنتز پروتئین یا آنابولیسم نیز شناخته می شود و تجزیه که به عنوان کاتابولیسم نیز شناخته می شود.

پس از مصرف مکمل پروتئین، تا مدت زمان کوتاهی مقدار آمینو اسیدها در خون زیاد خواهد بود. این دوره، که به عنوان هایپرامینواسیدمی شناخته می شود، باعث تحریک مقادیر بیشتر از حد طبیعی پروتئین عضله می شود.
تمرینات سخت فرایندی کاتابولیکی است، بدین معنی که در طی این فرایند، ماهیچه ها آسیب دیده و تجزیه می شوند. اما بعد از تمرین، بدن شما تقریباً بلافاصله آنابولیک می شود و شروع به ترمیم آسیب‌ها می کند. خوردن یک شیک قبل یا بعد از تمرین، یا یک وعده غذایی جامد همراه با کربوهیدرات کافی و مصرف پروتئین غذایی در حین تمرین، به شروع روند آنابولیکی کمک می کند. آمینو اسید لوسین که به وفور در پودرها و غذاهای پر پروتئین یافت می شود، در شروع این روند نقش اساسی دارد.

برای به حداکثر رساندن پاسخ عضله سازی، در هر وعده به حدود 3 گرم لوسین نیاز دارید. چند میان وعده BCAA همراه با غذا، شیک یا مکمل به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *